

V dnešním, již čtvrtém, pokračování článku o výdajích souvisejících se zaměstnanci v DE se ponoříme do problematiky ostatních povinných výdajů spojených s plněním pracovněprávních nároků zaměstnanců a zaměstnaneckých benefitů.
Povinnost zveřejňovat účetní závěrku ve veřejném rejstříku ukládá účetním jednotkám § 21a zákona č. 563/1991 Sb. o účetnictví. Veškeré potřebné informace ohledně této problematiky Vám přinášíme v dnešním článku.
Pokud je daňový subjekt podroben daňové kontrole a s výsledkem kontroly následně nesouhlasí, může se proti vypsanému platebnímu výměru odvolat. Má však smysl podávat odvolání? Jaká je úspěšnost podaných odvolání? A jak vůbec odvolání sepsat? Na tyto otázky Vám dá odpovědi dnešní článek.
V loňském roce započala platnost daně z neočekávaných zisků. Jakých příjmů a koho se tato dočasná mimořádná daň týká, jaké jsou důležité termíny a z čeho a jak se počítá? To vše se dočtete v dnešním článku.
Tématem dnešního článku je zákonná rezerva na opravy – společně se podíváme nejen na základní charakteristiku a legislativní pozadí, ale i situace a příklady z praxe, např. jestli lze deponovat v tzv. „kampeličce“ či jaká lhůta platí pro FVE.
V předchozích dílech tohoto článku jsme probrali úvod do problematiky zaměstnávání a podrobný postup zdanění mezd a odměn ze zaměstnání, na což dnes navážeme konkrétními situacemi zaměstnance a jejich správným daňovým řešením. Na závěr uvedeme zobrazení transakcí souvisejících s odměňováním zaměstnanců v daňové evidenci podnikatele (zaměstnavatele).